Trylogia Uwikłani - Laurelin Paige

Wydawnictwo Kobiece
1. Uwikłani. Pokusa, Tytuł oryginału: Fixed on You,
Rok wydania: 2015, Liczba stron: 360
2. Uwikłani. Obsesja, Tytuł oryginału: Found in You,
Rok wydania: 2016, Liczba stron: 376
3. Uwikłani. Na zawsze, Tytuł oryginału: Forever with You,
Rok wydania: 2016, Liczba stron: 464
 
"Jesteś moja. A ja jestem twój. A to oznacza, że jestem z tobą związany pod każdym względem i w każdej sytuacji. Na dobre
i na złe. Jeśli tego nie widzisz, to nie mamy szans"

 Inteligentna i przebojowa Alayna Withers pracuje jako kelnerka w jednym z nowojorskich nocnych klubów. Po ukończeniu studiów na prestiżowej uczelni marzy o awansie na stanowisko managera. Jednocześnie, z uwagi na wcześniejsze sercowe problemy, Alayna postanawia trzymać się z daleka od mężczyzn. Jej plany krzyżuje nowy właściciel klubu, w którym pracuje - przystojny miliarder Hudson Pierce, który składa jej dwuznaczną propozycję...

Brzmi "Grey'owsko"? Nic bardziej mylnego! Owszem, jest bogaty on, piękna i nie tak bardzo zamożna ona oraz dużo seksu, ale w mojej ocenie "Uwikłani" biją na głowę wszystkie dotychczas przeczytane przeze mnie erotyczne serieWszystko za sprawą świetnie skonstruowanych bohaterów i ciekawej fabuły, w której seks jest tak naprawdę tylko dodatkiem. 

Choć Hudson rzeczywiście w swoim sposobie bycia, licznych podbojach i problemach z wyrażaniem uczuć bardzo przypomina słynnego Christiana Grey'a, ta powieść wyróżnia się dzięki Alaynie. Niczym nie przypomina ona szarej myszki Any z "Pięćdziesięciu twarzy Grey'a", ani bezbarwnej i uległej Rachel z "Manwhore'a". Główna bohaterka "Uwikłanych" ma charakterek, kartotekę karną i prawdziwe problemy. W swoim skomplikowaniu dorównuje Hudsonowi. Ich mocne charaktery wciąż się ścierają, a zarazem idealnie uzupełniają. Razem Tworzą naprawdę wybuchową parę

Demony z przeszłości, z którymi boryka się zarówno Alayna, jak i Hudson mają rzeczywisty wymiar. Oboje mają swoje obsesje, z którymi walczą i to ich do siebie zbliża. Ta historia mogłaby wydarzyć się naprawdę i to kolejny element, który wyróżnia tę trylogię. Największą przeszkodą na drodze do szczęścia Alayny i Hudsona wcale nie jest inna kobieta/mężczyzna, ani nieprzychylni znajomi, czy rodzina. Problem tkwi w nich samych. 

Oczywiście z powieści pojawia się wiele wątków pobocznych - wspomniana nieprzychylna rodzina, inne kobiety i mężczyźni. Za to również autorka dostaje ode mnie plusa, ponieważ wbrew pozorom wątki te są niebanalne. Postać wieloletniej przyjaciółki Hudsona - Celii Werner - przez 3 tomy podgrzewa atmosferę, a prawda o jej relacji z Hudsonem, która wychodzi na jaw w ostatniej części serii, to prawdziwa bomba!

Jak już wspomniałam, fragmenty zbliżeń bohaterów w zasadzie stanowią w "Uwikłanych"  tylko dodatek. Mnie bardziej interesowała emocjonalna więź pomiędzy Alayną i Hudsonem, którzy w przeciwieństwie do par z innych książkowych erotyków naprawdę sporo rozmawiali. Niemniej jednak erotycznych fragmentów jest sporo. Niektóre zbliżenia opisane są przyzwoicie, inne wypadają nieco żenująco. Pomimo tego, nie wpływa to w negatywny sposób na odbiór całej książki.

"Uwikłani" nie są trylogią, choć początkowo tak miało być. Autorka przygotowała również kilka książek o losach drugoplanowych bohaterów serii, których jeszcze nie czytałam, ale mam to w planach. Ponadto w czerwcu 2018 r. Page wydała kolejny tom serii ("Fixed Forever"), opowiadający o dalszych losach Alayny i Hudsona. Mam nadzieję, że książka jak najszybciej zostanie przełożona na język polski, ponieważ chętnie sprawdzę, czy kontynuacja jest tak dobra, jak dotychczas wydane tomy. 

Nikogo nie zaskoczę, jeśli napiszę, że "Uwikłanych" polecam przede wszystkim kobietom ;) Jeśli lubicie zabarwione erotyzmem niebanalne romanse, ta seria okaże się strzałem w dziesiątkę!


Ocena: 9/10

Komentarze